Oy Vaasa Parks Ab

«  Edellinen sivu

Vaasa Parks

Oy Vaasa Parks Ab on tarjonnut ratkaisuja yritysten toimitilahaasteisiin jo vuodesta 2000 alkaen. Yritys toimii yhteistyössä myös Vaasan kaupungin kanssa teknologiakeskustalojen rakennuttamiseksi ja palvelujen tuottamiseksi sekä uusien yritysten houkuttelemiseksi Vaasan seudulle.

Vaasa Parks haluaa panostaa paitsi tarjoamiensa Futura I-IV-teknologiakeskustilojen toimivuuteen ja käytettävyyteen myös vuokralaistensa viihtyvyyteen tarjoamalla monipuolisia palveluja, jotka joustavat yrityksen kasvun vaiheissa. Vaasa Parks on saanut kiitosta asiakkailtaan laadukkaiden palveluiden lisäksi erityisesti yritysten verkostoitumiseen kannustavasta ilmapiiristä.

Yksi tarjottavista palveluista on lounasravintola, joka sijaitsee Futura I -rakennuksessa, sisääntuloaulan yhteydessä. Tiloissa on alusta saakka toiminut kaikille avoin ravintola, mutta vuonna 2015 ravintolapalveluja haluttiin lähteä uudistamaan saadun asiakaspalautteen perusteella. Eri toimijoita arvioitaessa Antell valikoitui uudeksi ravintolapalveluiden kumppaniksi. Oy Vaasa Parks Ab:n toimitusjohtaja Ulla Mäki-Lohiluoman mukaan he vakuuttuivat Antellin osaamisesta niin, että luottamussuhde syntyi ja yhteistyö lähtikin alusta saakka hyvin käyntiin.

”Antellin lähestymiskulma isoihin ketjuihin verrattuna on paljon yksikkö- ja asiakasläheisempi”, kommentoi Mäki-Lohiluoma kertoessaan, miksi he päätyivät juuri Antelliin. ”Tästä kertoo muun muassa se, että Antellin ruokalistat eivät ole valtakunnallisesti ohjattuja, vaan listojen sisältö voidaan laatia ottaen huomioon sekä paikallinen asiakaskunta että heidän makutottumuksensa”.

Lounasravintolapalveluiden lisäksi Antell hoitaa myös Futura I-talon aulapalvelut sekä catering-palvelut, jotka kattavat muun muassa iltakäytössä olevan saunatilan tarjoilut. Yhteistyötä kehitetään jatkuvasti vastaamaan yhä paremmin talossa sekä naapurikiinteistöissä työskentelevien ja asioivien asiakkaiden tarpeisiin. Tämän kehitystyön tulokset näkyvät myös asiakastyytyväisyyskyselyissä, joiden tulokset ovat selvästi kohonneet erityisesti ruoan sekä palvelun laadun osalta.

Keittiössä paikan päällä valmistetun itte tehdyn ruoan lisäksi ravintolan toiminnallisuuksien sekä yleisen viihtyvyyden eteen tehty kehitystyö saa kiitosta. Yhteistyön aikana on tehty muutoksia muun muassa ravintolan sisustukseen sekä ääniteknisiin asioihin, joilla pyritään entisestään parantamaan on ravintolassa asioivien myönteistä lounaskokemusta.

Mäki-Lohiluoman mukaan Antell on hyvällä tavalla tuonut myös brändiään esille ja tunnetuksi erityisesti kahvilatuotteissaan. Monien ravintolassa asioivien suosikiksi onkin noussut erityisesti Omenahyve, joka useiden muiden Antellin tuotteiden tapaan henkii ravintolan oululaista henkeä. Leivonnaisten lisäksi asiakkaille on mieleen kattava valikoima erilaisia pikkupurtavia, kuten helposti mukaan otettavat täytetyt leivät sekä smoothiet.

Mäki-Lohiluoman mielestä Antellin brändillä on hyvä mielikuva ja siitä halutaan selkeästi myös pitää huolta. Hänen kokemuksensa mukaan muun muassa osaavan henkilöstön rekrytointi ei aina ole itsestäänselvyys ravintola-alan toimijoille, mutta Antell on hänen mukaansa onnistunut Vaasassa tässäkin asiassa.

Mäki-Lohiluoman mukaan yhteistyö Antellin kanssa on sujuvaa. Antellin toimintamallissa asiakkuudesta vastaava aluepäällikkö on tiiviisti yhteydessä asiakkaan kanssa ja tapaamisia on säännöllisesti. ”Yhteistyömme on mutkatonta. Olemme ajan tasalla kaikesta, mitä ravintolassa tapahtuu.” Mäki-Lohiluoma onkin valmis suosittelemaan Antellia ravintolapalvelujen kumppania etsiville yrityksille.