Antell ja paikallisverkkomedia Kaupunni aloittavat Oulussa uudenlaisen yhteistyön, jossa Antell kehittää kahvilatoimintaansa Kaupunnin lukijaraadin kanssa. Raatia vetää Kaupunnin päätoimittaja Noora Vaarala.
”Haluamme kokeilla tavallisen markkinoinnin sijaan erilaista yhteistyömuotoa, jossa Kaupunnin lukijoille annetaan aito mahdollisuus vaikuttaa kahviloidemme kehittämiseen”, kertoo Antellin markkinointipäällikkö Mari Kähkönen.
Mun kahavila –kampanjan alkaessa Kaupunni avaa lukijaraadin haun somekanavissaan. Kymmenen hengen raatiin etsitään kahviloiden suurkuluttajia: lattemammoja ja- pappoja, pullahiiriä, kahvihifistelijöitä ja nurkkapöytien läppärinomadeja. Raati ottaa kantaa muun muassa Antell-kahviloiden sisustukseen, tuotevalikoimaan ja markkinointiin. Kevään mittaan etenevän kampanjan aikana on luvassa kiinnostavia uutisia ja yllätyksiä sekä raadin jäsenille että kaikille oululaisille.
Yhteistyö lähti liikkeelle Antellin ja Kaupunnin yhteisestä intohimosta: oululaisen kaupunki- ja kahvilakulttuurin kehittämisestä.
”Ouluun on muodostunut vahva kahvilakulttuuri”, sanoo Antellin markkinointipäällikkö Mari Kähkönen. ”Sen ominaispiirteitä ovat toisaalta paikalliset painotukset, toisaalta maailman trendien rantautuminen pohjoisen pääkaupunkiin. Kahviloiden ja muiden ravintola-alan yritysten väliset raja-aidat ovat hämärtyneet.”
Kaupunnin päätoimittajan Noora Vaaralan mukaan kyse on arvostetun oululaisyrityksen ja modernin paikallismedian osaamisen ja innostuksen yhdistämisestä uudella, lukijoiden kannalta mielekkäällä tavalla. Lähtökohtana ovat yhteistyökumppaneiden samankaltaiset arvot ja tavoitteet.
”Meillä on Antellin kanssa sama kohderyhmä: kahviloissa viihtyvät kaupunkilaiset”, Vaarala toteaa.
”Tämä on juuri sellaista yritysyhteistyötä, jota haluamme tehdä: paikallista, luovaa ja hauskaa. Sopii meille, koska Kaupunni sai alkunsa kahvilassa.”
Antellilla on tällä hetkellä viisi kahvilaa Oulun seudulla ja yksi Rovaniemellä. Toppilan kahvila muuttaa joulukuussa avattavan K-Supermarketin yhteyteen.
Antell on Oulussa vuonna 1880 perustettu, nykyisin valtakunnallisesti toimiva henkilöstöravintola-, kahvila- ja leipomoalan perheyritys. Perusarvona kaikessa toiminnassa on aitous. Antell haluaa tarjota herkullisia makunautintoja ja olla erinomainen työyhteisö.
Kaupunni on kulttuuripainotteinen paikallismedia, joka on kiinnostunut oululaisista ihmisistä ja ilmiöistä. Yhteistyö Antellin kanssa näkyy Kaupunnin somekanavissa ja uutiskirjeessä. Lukijat tunnistavat yhteistyöhön liittyvät julkaisut #yhessä- ja #munkahavila-aihetunnisteista. Kaupunnia pyörittää Kaupunni Media, joka toimii Osuuskunta Lilithin alla.
Lisätietoa
Antell, markkinointipäällikkö Mari Kähkönen, p. 020 770 2076, mari.kahkonen@antell.fi
Kaupunni, päätoimittaja Noora Vaarala, p. 040 559 8180