Referenssit

Case: If

Yhteisillä tavoitteilla kohti yhteisiä tuloksia – Antell Aino tarjoaa terveellistä ruokaa ja jakaa Ifin ympäristöystävälliset arvot

Suomen ensimmäinen Joutsenmerkin saanut henkilöstöravintola Antell Aino on satojen ifiläisten lounaspaikka joka päivä.

Henkilöstöravintola on tärkeä viihtyvyystekijä työpaikan arjessa

Turun If-talossa toimiva ravintola Antell Aino on mainio esimerkki henkilöstöravintolan ja asiakasyrityksen saumattomasta yhteistyöstä.

If-talossa työskentelee kaikkiaan yli tuhat If Vahinkovakuutus Oyj:n työntekijää, joista sadat käyvät päivittäin syömässä ja viettämässä rentouttavia hetkiä Antell Ainossa.

Kaikkia lounastajia yhdistää arvostus terveellistä ja monipuolista ruokaa kohtaan. Ifiä ja Antellia yhdistävät ympäristöystävälliset arvot ja kestävän kehityksen tukeminen. Henkilöstöravintola tarjoaa ifiläisille sekä maukasta lounasta että kokous- ja edustuspalveluja toimistoarjen helpottamiseksi.

 

Ympäristöstandardit ovat tärkeä asia Ifille kumppanivalintoja tehdessä

If on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä ympäristöohjelmillaan ja haluaa tuoda sen esille myös ulkoisten palveluntuottajien kanssa tekemässään yhteistyössä.

Antell Ainon pohjoismainen ympäristömerkki eli Joutsenmerkki tarkoittaa ravintolan noudattavan laadukkaita ympäristöstandardeja ja kestävän kehityksen periaatteita kaikissa työvaiheissa raaka-aineiden hankinnasta lähtien. Antell Aino on ensimmäinen henkilöstöravintola, jolle tämä merkittävä tunnustus on myönnetty.

Yhteiset arvot heijastuvat arjessa ja kulkevat käsi kädessä yritysten välisessä yhteistyössä. Toisinaan ne johdattavat myös uusien kokeilujen äärelle.

Lounaspilotilla kohti pienempää hiilijalanjälkeä

Ympäristöystävällinen toimintatapa näkyy ruokalistalla asti. Antell Ainossa on toteutettu ilmastoystävällinen lounaspilotti, jossa ilmastoystävälliset vaihtoehdot sekä ruokalajin CO2-arvo oli merkitty selkeästi linjastossa.

Tälläkin hetkellä lounaan CO2-arvon eli hiilijalanjäljen voi tarkastaa Antell-sovelluksen lounaslistalta kaikissa Antellin ravintoloissa.

Informaation avulla ruokailija voi valita ateriakseen ympäristöystävällisemmän vaihtoehdon.

Pilotti on saanut aikaan näkyviä muutoksia.

– Asiakas on saattanut vaihtaa alkuperäistä valintaansa, kun on huomannut toisessa vaihtoehdossa matalamman hiilijalanjäljen, kertoo Antell Ainon ravintolapäällikkö Kati Hyyryläinen.

Anne Ketola, palvelupäällikkö, If

“Valinnan tärkeimpänä tekijänä on ruoan laatu, sen tasalaatuisuus ja terveellisyys”

Henkilöstölounas osoittaa arvostusta työntekijöille ja varmistaa jaksamista

Henkilöstöravintola valitaan ympäristöystävällisyyden, ruoan laadukkuuden ja terveellisyyden perusteella. Ifille juuri nämä asiat ovat tärkeitä tekijöitä ravintolapalveluiden tuottajan valinnassa.

Avoimuutta yhteistyöhön tarjoavat esimerkiksi tiedot raaka-aineiden alkuperästä ja mahdollisuus tukea lähituottajia. Lisäksi palvelun sujuvuus jokapäiväisessä arjessa on tärkeä kriteeri, toteaa Ifin palvelupäällikkö Anne Ketola.

– Sadat ifiläiset syövät päivittäin lounasta Antell Ainossa. Lounaan lisäksi meillä käydään syömässä aamiaista ja on myös kahvitarjoilupiste. Lisäksi Antell palvelee meitä isojen ja pienten tapahtumien kanssa, kertoo Ketola.

Laadukas ja terveellinen lounas tukee työntekijöiden hyvinvointia. Talon henkilöstön tyytyväisyys omaan henkilöstöravintolaan on kasvanut Antellin ravintolapalvelujen myötä. Yksilöllisiä tarpeita kuunnellaan ja palveluun tuodaan proaktiivisesti mukaan uutta.

Antellin mahdollisuus tehdä päätöksiä paikallisesti tuo vapauksia ja motivoituneisuutta, joka näkyy ja maistuu asiakkaille päin.

Kati Hyyryläinen, ravintolapäällikkö, Antell

“Arvostus on molemminpuolista”

 

Huumori ja pilke silmäkulmassa takaavat loistavia yhteistyöpäiviä

Ketola kertoo, ettei Antell Ainoa koeta ulkopuolisena kumppanina, vaan ikään kuin osana Ifin toimintaa. Yhteistyö Antellin kanssa on jatkunut jo vuodesta 2019 lähtien.

Arvostus on molemminpuolista, paljastaa ravintolapäällikkö Hyyryläinen, joka kertoo tiimin olevan huumorilla varustettu ja omaavan pilkettä silmäkulmassa.

– Koskaan ei tule tylsiä päiviä. Jos on vähän huonompikin päivä, niin siitä tehdään loistava!